מעצר תה"ל (מעצר עד תום תהליכים)

מעצר תה"ל - מעצר עד תום תהליכים

לפי סעיף 21 לחוק סדר הדין הפלילי (סמכויות אכיפה – מעצרים), התשנ"ו 1996, רשאי בית המשפט להורות על מעצר עד תום ההליכים לאחר הגשת כתב האישום כנגד החשוד. בשונה ממעצר ימים, הנמשך לאורך שלבי החקירה, מעצר עד תום ההליכים ימשך עד מתן פסק הדין, ללא צורך לחדש את תקופת המעצר מדי כמה ימים, למעט מקרים חריגים וסייגים נוספים.

התמשכות המעצר

– על אף שמעצר עד תום ההליכים מוגדר כמעצר עד לסיום המשפט, בתום 9 חודשים מפתיחת המשפט הנאשם ישוחרר, אלא אם בית המשפט העליון האריך את מעצרו ב- 90 יום נוספים. ההחלטה על הארכת המעצר מתקבלת בדיון בנוכחות הנאשם ועורך דינו. עם תום 90 ימי ההארכה, רשאי בית המשפט העליון להאריך את המעצר ב- 90 ימים נוספים, שוב ושוב, ללא הגבלה, אך ככל שתקופת המעצר מתארכת כך יטה בית המשפט להורות על שחרור הנאשם. במקרה של בקשה למעצר עד תום ההליכים, חשוב כי הנאשם יפנה לעורך דין פלילי לקבלת ייעוץ, ליווי וייצוג משפטי מקצועי בפני בית המשפט.

התנאים לביצוע מעצר עד תום ההליכים:

על מנת שבית המשפט יחליט כי יש צורך במעצר עד תום ההליכים, על התביעה לשכנעו כי קיימות מספיק ראיות לכאורה להוכחת אשמתו של החשוד, כי קיימת עילת מעצר בגין מסוכנות הנאשם או החשש שישבש הליכי משפט ו/ או כי הוא עלול להימלט מהדין וכי לא קיימת דרך אחרת (חלופת מעצר) למנוע את הסיכון לציבור או את הסיכון לשיבוש הליכי משפט.

מעצר עד תום ההליכים – סיוע וייצוג משפטי ע"י עורך דין פלילי

במקרה של מעצר עד תום ההליכים למעורבותו של עו"ד הפלילי יכולה להיות השפעה מכרעת על המשך התנהלות ההליך המשפטי. תפקידו הינו לשכנע את בית המשפט, כי הראיות שהתביעה מציגה אינן מספיקות בהכרח להוכחת אשמה, כי מרשו אינו מסוכן ברמה המצדיקה מאסר וכי קיימת חלופת מעצר, לרבות מעצר בית, שחרור בערבות ועוד, המפחיתה את מסוכנתו של הנאשם ואת החשש לשיבוש הליכי המשפט.

בשלב זה ישנה חשיבות רבה לניסיונו של עורך הדין הפלילי בהליכי שחרור ממעצר, יכולת הטיעון שלו והיכרותו עם חומר הראיות של התיק.

כמו כן, באפשרותו של עורך הדין הפלילי לפעול לשינוי החלטת בית המשפט בכמה דרכים:

תסקיר שירות המבחן

– תסקיר הניתן על ידי קצינת מבחן וכולל את חוות דעתה המקצועית בדבר רמת המסוכנות של הנאשם. התסקיר נכתב בעקבות פגישה אישית של קצינת המבחן עם הנאשם ועם המפקחים המוצעים ולכן הכנה לפגישה, על ידי עורך דין פלילי מנוסה, יכולה לתרום רבות לקבלת המלצה חיובית בתסקיר.

ערר – במידה ובית משפט החליט על מעצר עד תום ההליכים עורך הדין יכול לערער על ההחלטה לערכאה גבוהה יותר.

עיון חוזר – במידה וחל שינוי בנסיבות המעצר ו/ או בשל חלוף זמן מאז ניתנה ההחלטה הראשונה למעצר, ניתן לבקש מבית המשפט לשוב ולשקול את החלטתו ואת נחיצות המעצר.

למשרדנו ניסיון רב בייצוג חשודים הנתונים במעצר עד תום ההליכים. כך למשל בפרשת הקטטה ברמת עמידר שוחרר מרשנו, למעצר בית. לקריאת פרטים נוספים לחצו כאן .

במקרה נוסף, בפרשת מהילת דלק, הלבנת הון והפצת חשבוניות פיקטיביות, מרשנו, אשר היה חשוד מרכזי, שוחרר ממעצר עד תום ההליכים וכתב האישום לא כלל אישומים נגדו.

כמו כן ייצגנו צעיר חרדי אשר נאשם בעבירות סחר בסמים וחרף חומרת ההאשמות, בשל נסיבותיו האישיות, הצלחנו להביא לידי שחרורו ממעצר עד תום ההליכים למעצר בית. עתה, עם הכוונה נכונה ותמיכה, הוא עושה את דרכו חזרה למקום מאוזן ונכון. לפרטים נוספים על המקרה לחצו כאן.

אם זומנת לחקירה משטרתית או שהוגש נגדך כתב אישום עם בקשה למעצר עד תום ההליכים