עבירות רישוי עסקים - חתימה על חוזה

חקירות עבירות צווארון לבן  

עבירות צווארון לבן הן עבירות כלכליות שלרוב מורכבות ודורשות חקירות יסודיות וממושכות, הן ברשויות הרלבנטיות (רשות המיסים, הרשות לנירות ערך, רשות ההגבלים העסקיים) והן ביחידות המשטרה השונות ובהן: היחידה הארצית לחקירות כלכליות, הימ"ר, לה"ב 433 ועוד. חקירת עבירות צווארון לבן יכולה להתחיל כחקירה סמויה, הכוללת האזנות סתר ומעקבים אחר החשודים, ורק בהמשך להפוך לחקירה גלויה, בה החשודים ומעורבים נוספים יזומנו אל משרדי הגוף החוקרעבירות צווארון לבן – זימון למסירת עדות וחקירה תחת אזהרה

הזימון לחקירה יכול להיעשות משני טעמים: זימון לצורך מתן עדות, כאשר מקבל הזימון אינו חשוד בעבירה, וזימון לחקירה תחת אזהרה – כאשר נאמר לאדם במפורש שהוא חשוד בביצוע עבירה פלילית. יחד עם זאת, חשוב מאוד להבין כי גם חקירה לצורך מתן עדות יכולה להפוך, בכל רגע לחקירה תחת אזהרה.

כמו כן, חשוב לזכור כי גם כשמטרת החקירה היא מתן עדות, כל דבר שנאמר במהלכה, ולו בשיחת חולין מקרית עם צוות החקירה, הגלוי והסמוי, עלול להיות מופנה בעתיד, גם כנגד נותן העדות, שעלול להפוך, במהלך החקירה, לחשוד בעצמו.

 

לכן, עם קבלת הזימון לחקירה מומלץ מאוד להיוועץ בעורך דין פלילי בעל ניסיון בייצוג חשודים ונאשמים בתיקי עבירות צווארון לבן ובחקירות של עבירות צווארון לבן. רבים מהחשודים בביצוע עבירות צווארון לבן, הינם אנשים נורמטיביים, שזהו מפגשם הראשון עם שלטונות החוק, ומתוך הלחץ הרב בו הם נמצאים, וחוסר הניסיון שלהם במעמדי חקירה, הם אינם מודעים לזכויותיהם ועלולים לפעול בפזיזות ולהפליל את עצמם.

עורך דין פלילי מנוסה יוכל להנחות אתכם כיצד לנהוג, מה לומר ובאילו נסיבות מוטב לשמור על זכות השתיקה, וימנע מכם מלעשות טעויות בלתי הפיכות, ולספק בשוגג ראיות שעלולות לפגוע בכם.

 

חילוט ושחרור תפוסים בחקירות עבירות צווארון לבן

אחד המהלכים השכיחים בחקירות עבירות צווארון לבן הוא חילוט (תפיסת) כספם ורכושם של החשודים. מהלכים אלו פוגעים לרוב לא רק בחשודים עצמם, אלא גם בבני משפחתם הקרובה, והם אף עלולים להקשות על החשודים לממן את ההגנה המשפטית. לכן גם במקרים של חילוט רכוש, יש חשיבות רבה להיוועצות בעורך דין פלילי בעל הצלחות בייצוג בתיקי עבירות צווארון לבן, אשר יוכל לסייע, בשלב הראשון, בשחרור התפוסים, ובהמשך בבניית אסטרטגיית ההגנה כולה.