עבירות כלכליות

מה זה הלבנת הון

מה זה הלבנת הון

עבירות הלבנת הון הינן עבירות פליליות, הנעשות לשם הסתרת המקור, המיקום או זהות הבעלים של כספים ורכוש, שנתקבלו כתוצאה מביצוע פעולות לא חוקיות ו/או העלמות מס. באמצעות הלבנת הון ניתן להסתיר הון שחור שנצבר בדרכים לא חוקיות ולהטמיע אותו במערכת הכלכלית כך שניתן יהיה להשתמש בו מחדש בצורה חוקית.

המדובר על מגוון פעולות בחיי היום יום, ביניהן דיווח כוזב לרשויות המס, זיוף רישומים, חשבוניות וקבלות, שוחד, המרת כספים ורכוש גנוב, סחר בסמים, זנות, הכנסות מהימורים, סחר בנשק, הפעלה של עסק בלתי חוקי ועוד. המדובר בעבירה חמורה, כאשר הענישה בגין הלבנת כספים כוללת קנסות כספיים גבוהים, חילוט רכוש ומאסר בפועל לתקופה ממושכת. לכן, ישנה חשיבות רבה לפנות בהקדם לקבלת סיוע משפטי על ידי עורך דין מקצועי ובעל ניסיון רב בתחום.

החקיקה הרלבנטית

חוק איסור הלבנת הון, תש"ס – 2000 נועד לסכל ביצוע של עבירות כלכליות, להילחם בארגוני הפשיעה ולסכל העברות של סכומי כסף למימון פעולות טרור. זאת, באמצעות הרחבת דרכי האכיפה והחמרת הענישה בגין ביצוע העבירות ועל ידי תיאום ושיתוף פעולה צמוד עם הרשויות בזירה הבין לאומית.

העונשים בגין ביצוע העבירה

לאור ריבוי המקרים של הלבנת הון בקרב הציבור בישראל ובכדי למגר את התופעה, נקבעו בחוק עונשים כבדים בגין ביצוע העבירה. כך, אדם המורשע בעבירה צפוי למאסר בפועל לתקופה ממושכת של שנים רבות או קנס כספי גבוה. נוסף על עונשי המאסר, רשאי בית המשפט להורות על חילוט כספים ורכוש שהושגו כתוצאה מביצוע העבירה ולהטיל עיצומים כספיים, הכל בהתאם להיקף העבירה ונסיבות ביצועה.

הנכם מוזמנים לפנות אלינו בכל עת לקבלת מידע נוסף, ייעוץ מקיף וייצוג משפטי אישי, מקצועי ומהימן.