עבירות צווארון לבן - ידיים אזוקות

עבירות צווארון לבן – החמרה בענישה

 

למרות השם, "עבירות צווארון לבן" שיכול לרמז, בטעות, על עבירות פחות חמורות מעבירות אלימות, לעבירות צווארון לבן השלכות משמעותיות, הן בנזקים הכלכליים שהן גורמות – לגורמים פרטיים ולקופה הציבורית, והן במישור החברתי – בשל הפגיעה באמון שהציבור נותן בגופים ציבוריים ובבעלי התפקידים העומדים בראשם.

עבירות צווארון לבן – החמרה בענישה

בעקבות כך, מערכת המשפט שמה לעצמה למטרה לצמצם את עבירות הצווארון הלבן, ובשנים האחרונות בתי המשפט המחוזיים נוטים להחמיר בענישה בתיקי עבירות צווארון לבן, ובפרט בענישת בעלי תפקידים בכירים. הדבר בא לידי ביטוי בשינוי של מדיניות הענישה, גם בחקיקה וגם בפרקטיקה, לרבות איחוד טווחי ענישה של עבירות צווארון לבן שונות, והעלאת טווח הענישה המירבי לעבירות שוחד משבע שנות מאסר בפועל, לעשר שנים.
במקביל, גם הפרקליטות עצמה, התקדמה והשתכללה מאוד ביכולותיה לבנות תיקי ראיות חזקים, ובשנים האחרונות היא שמה דגש רב יותר על הוכחת המודעות הפלילית של הנאשם.
לכן היום, יותר מאי פעם בעבר, יש חשיבות לכך שחשודים ונאשמים בביצוע עבירות צווארון לבן ייעזרו בעורך דין צווארון לבן, עורך דין פלילי המתמחה בתחום העבירות הכלכליות ועבירות צווארון לבן, בעל היכרות מעמיקה עם התחום הכלכלי, יכולת התמודדות עם תיקים מורכבים בעלי חומר חקירה מקיף, וניסיון רב בייצוג, אל מול הפרקליטות, בבית המשפט.

עבירות צווארון לבן בתחום המס

חשד לביצוע עבירות צווארון לבן הנוגעות לתחום המס – העלמת הכנסות, חשבוניות פיקטיביות ואי סדרים בניהול הספרים, יוביל ברוב המקרים לחקירה ברשויות המס, במטרה לבסס את ההנחה כי העבירה נעשתה מתוך כוונה פלילית. מאחר והחשודים בעבירות מסוג זה הם לרוב אנשים נורמטיביים אשר אינם מנוסים במעמדי חקירה, ובמקביל – הרשעה ורישום פלילי של אנשים אלו, עלולים להכתים את שמם הטוב לכל החיים, ולפגוע קשות בעתידם המקצועי, יש חשיבות להתייעצות עם עו"ד צווארון לבן, כבר בשלב זה – לצורך הכנה לחקירה ולווי וייצוג במהלכה. במקרים רבים, ובפרט כשמדובר בעבירה ראשונה, עורך דין צווארון לבן בעל ניסיון בעבודה מול רשויות המס, יוכל להגיע עימן להסדר מקל ללא הרשעה וללא רישום פלילי.